Probleem
De provincie Utrecht voert zowel rijksbeleid uit als eigen plannen — bijvoorbeeld over wegen, windmolens en woningbouw. Dat zijn thema’s die te groot zijn voor gemeenten en te specifiek voor het Rijk. Door de brede en diverse doelgroep is het een uitdaging om gericht te communiceren. Daarom wil de provincie haar content en communicatie versterken: om inwoners beter te informeren over beleid en keuzes, én om beter vindbaar te zijn.

Mijn oplossing
Een jaar lang versterkte ik het webteam als Content Specialist. Ik gaf advies over web- en socialteksten, deed (eind)redactie en was inhoudelijk verantwoordelijk voor het thema Energie & Klimaat. Daarnaast gaf ik collega’s een socialmediaworkshop en zette ik een redactieoverleg op. Zo groeide niet alleen de content, maar ook het team.
Ook werkte ik aan de online zichtbaarheid. Ik verbeterde het Corporate Format voor social media, analyseerde prestaties via Coosto en Matomo, testte content met A/B-tests en optimaliseerde kanaalgebruik. Verder bedacht en bouwde ik mee aan de verhalenpagina provincie-utrecht.nl/verhalen, waar projecten van en met de provincie tot leven komen.
